A we Wrocławiu...

Po pięciu dniach wspaniałych przeżyć, wspólnych gier, zabaw ale także i nauki, wybraliśmy się z naszymi kolegami ze szkoły partnerskiej w Herzbergu am Harz do Wrocławia. W tym miejscu chcielibyśmy podziękować Panu Staroście Piotrowi Wołowiczowi za wsparcie finansowe tej wyprawy i opłacenie autokaru.

W czwartek 28.09.2017 rozpoczęliśmy naszą wycieczkę trzygodzinną wędrówką przez miasto z przewodnikiem. Wrocław zrobił ogromne wrażenie na naszych kolegach i ich nauczycielach. W tej europejskiej stolicy kultury harmonijnie łączy się przeszłość z przyszłością. Przewodnik przybliżył nam i naszym kolegom wspaniałą choć często trudną historię narodu polskiego a w szczególności dziejów Dolnego Śląska. Wieczorem wybraliśmy się na - pokaz muzyczny w towarzystwie kolorowych świateł - fontanny multimedialnej.

W piątek 29.09.2017 ruszyliśmy na podbój muzeów i centrów edukacyjnych. Rozpoczęliśmy od Muzeum „Pana Tadeusza”, gdzie uczestniczyliśmy w lekcji edukacyjnej, która przybliżyła nam życie i działalność Jana Nowaka – Jeziorańskiego.

Następnym celem naszej wyprawy było centrum edukacyjne „Hydropolis”, niezwykle magiczne i bardzo nowoczesne miejsce, w którym świat wody przestaje być tajemnicą. Również w tym miejscu składamy serdeczne podziękowania tym razem Burmistrz Góry Pani Irenie Krzyszkiewicz, za wsparcie finansowe, dzięki któremu mogliśmy być w tych wspaniałych miejscach stolicy Dolnego Śląska.

Po dwóch dniach intensywnego zwiedzania, tropienia wrocławskich Krasnali, zgłębiania tajników nauki, poszliśmy na wspólną, ostatnią już kolację. A po kolacji udaliśmy się na dworzec autobusowy gdzie pożegnaliśmy naszych kolegów, którzy odjechali do swoich domów.

Ale smutni byliśmy tylko trochę, …. bo ciąg dalszy nastąpi, w marcu przyszłego roku, kiedy to pojedziemy do Herzbergu z rewizytą.