top of page

Wystąpienia publiczne

Wystąpienia publiczne.

„Myśl jak mędrcy, ale mów jak zwykli ludzie” Arystoteles.

Wystąpienia publiczne są bardzo istotną umiejętnością cenioną zarówno w biznesie, dyplomacji, jak i w relacjach towarzyskich, ale mogą przysporzyć wiele stresu i trudności. Każdy mówca marzy o tym, by jego wystąpienia publiczne zapadały w pamięć. Jeśli chcemy świetnie wypadać przed publicznością oraz dawać wciągające prezentacje na dowolny temat musimy rozważyć kilka praktycznych kwestii. Tymi cennymi uwagami podzielił się z przyszłymi maturzystami student piątego roku Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu. Uczniowie klasy III naszej szkoły usłyszeli kilka kluczowych porad o sile gestów, kontakcie wzrokowym, modulacji głosem.

Osoby, które robią to w sposób naturalny są postrzegane jako lepiej znające się na tym, o czym mówią, bardziej profesjonalne, a nawet bardziej inteligentne. Często osiągają większe sukcesy zawodowe i są bardziej przekonywujące. A co z tremą? Miejmy do siebie dystans, bo nikt nie jest doskonały – usłyszeli uczniowie i uczennice. Warto pamiętać, aby zacząć od tego, że powiesz co chcesz powiedzieć, potem powiedz to, a na zakończenie powiedz, co powiedziałeś. Młodzież dowiedziała się również jak budować kontakt ze słuchaczem, zdobyć zaufanie i wiarygodność. W jaki sposób radzić sobie z pytaniami na które znamy odpowiedź i z tymi na które nie znamy odpowiedzi.

Kluczem do powodzenia są ćwiczenia co sprawia, że przemówienie odniesie pożądany efekt i zostanie zapamiętane.

Może podczas przygotowywania wystąpień warto kierować się konfucjańską metodą:

„Słyszałem i zapomniałem,

widziałem i zapamiętałem,

zrobiłem i zrozumiałem”.


Polecane artykuły

Ostatnio dodane

bottom of page